الأربعاء، 6 يوليو 2016

بابا حبيبي بقلم الشاعر أحمد السيد

****قصيده بابا_حبيبي*****
**************************
بابا .....حبيبي يا غــــــــالي عليه
اانت...... حبيبي وكــــــل ما لــيه
نفسي... اشــــــــوفك كده حوليا
تعالي..........يا بابا يا ضي عنيه
.. يا ضي عنيه.....................
تعالي..يا بابا........ تعالي..يا بابا
*****
بعد ..........غيابك عنا ســـــــنين
نفـــــــسي فى حضنك كله حنين
بــــــسمع........ صوتك ذي رنين
دايما ......صورتك جــــــوه العين
.. جــــــوه العين...................
تعالي..يا بابا........ تعالي..يا بابا
*****
نفــــــــسى.... يا بابا تضمني ليك
واشــــــوفك........... واتامل فيك
وتيـــــــجي...........عنيه فعنيك
واشــــبع .........منك وافرح بيك
.. وافرح بيك......................
تعالي..يا بابا....... تعالي..يا بابا
*****
كنت......... بتلعب معنا زمــــــان
كنت ........بحس معاك بامــــــان
وكل .......مناك تسعدنا كـــــــمان
وكانت. .الفرحه في كل مـــــــكان
.. في كل مـــــــكان...............
تعالي..يا بابا........ تعالي..يا بابا
*****
بعد .........غيابك الدنيا ظـــــــلام
ولا حد ..........بيسأل بـــــــسلام
ولاحتي .....بـــــــشوفك في منام
وقدرنا ....نعيـــــــش علي الاحلام
.. علي الاحلام......................
تعالي..يا بابا........ تعالي..يا بابا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق