
****قصيده بابا_حبيبي*****
**************************
**************************
بابا .....حبيبي يا غــــــــالي عليه
اانت...... حبيبي وكــــــل ما لــيه
نفسي... اشــــــــوفك كده حوليا
تعالي..........يا بابا يا ضي عنيه
.. يا ضي عنيه.....................
تعالي..يا بابا........ تعالي..يا بابا
*****
بعد ..........غيابك عنا ســـــــنين
نفـــــــسي فى حضنك كله حنين
بــــــسمع........ صوتك ذي رنين
دايما ......صورتك جــــــوه العين
.. جــــــوه العين...................
تعالي..يا بابا........ تعالي..يا بابا
*****
نفــــــــسى.... يا بابا تضمني ليك
واشــــــوفك........... واتامل فيك
وتيـــــــجي...........عنيه فعنيك
واشــــبع .........منك وافرح بيك
.. وافرح بيك......................
تعالي..يا بابا....... تعالي..يا بابا
*****
كنت......... بتلعب معنا زمــــــان
كنت ........بحس معاك بامــــــان
وكل .......مناك تسعدنا كـــــــمان
وكانت. .الفرحه في كل مـــــــكان
.. في كل مـــــــكان...............
تعالي..يا بابا........ تعالي..يا بابا
*****
بعد .........غيابك الدنيا ظـــــــلام
ولا حد ..........بيسأل بـــــــسلام
ولاحتي .....بـــــــشوفك في منام
وقدرنا ....نعيـــــــش علي الاحلام
.. علي الاحلام......................
تعالي..يا بابا........ تعالي..يا بابا
اانت...... حبيبي وكــــــل ما لــيه
نفسي... اشــــــــوفك كده حوليا
تعالي..........يا بابا يا ضي عنيه
.. يا ضي عنيه.....................
تعالي..يا بابا........ تعالي..يا بابا
*****
بعد ..........غيابك عنا ســـــــنين
نفـــــــسي فى حضنك كله حنين
بــــــسمع........ صوتك ذي رنين
دايما ......صورتك جــــــوه العين
.. جــــــوه العين...................
تعالي..يا بابا........ تعالي..يا بابا
*****
نفــــــــسى.... يا بابا تضمني ليك
واشــــــوفك........... واتامل فيك
وتيـــــــجي...........عنيه فعنيك
واشــــبع .........منك وافرح بيك
.. وافرح بيك......................
تعالي..يا بابا....... تعالي..يا بابا
*****
كنت......... بتلعب معنا زمــــــان
كنت ........بحس معاك بامــــــان
وكل .......مناك تسعدنا كـــــــمان
وكانت. .الفرحه في كل مـــــــكان
.. في كل مـــــــكان...............
تعالي..يا بابا........ تعالي..يا بابا
*****
بعد .........غيابك الدنيا ظـــــــلام
ولا حد ..........بيسأل بـــــــسلام
ولاحتي .....بـــــــشوفك في منام
وقدرنا ....نعيـــــــش علي الاحلام
.. علي الاحلام......................
تعالي..يا بابا........ تعالي..يا بابا
بقلمى/ احمد السيد القاضى
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق